Follow your dreams!

3 maart 2020 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 3 maart:
Vandaag gaat dan echt ons huis op wielen terug gebracht worden naar Roturoa.
Gisterenavond bij terugkomst heb ik als afscheidscadeautje bij het dichtslaan van de achterklep van de auto van binnenuit , een van de vingers van Hans er tussen gezet die buiten stond en ik niet zag. Ik verwacht dat de hele camping is wakker geworden van het geluid dat hij produceerde.  Het deed uiteraard  nogal pijn. Gelukkig viel het vanochtend toch mee.
Zo is Hans onze reis begonnen met een beet van een hond en geëindigd met een blauwe vinger.

Nadat we alles hebben opgeruimd, het bed afgehaald, de banken terug de plek waar ze horen gaan we nog naar The Craters of the Moon, net buiten Taupo.

Thermische activiteit is normaal in Nieuw Zeeland omdat het land precies ligt op de aansluiting van de Pacific plate met de Indo Australische plate.
De Pacific Plate wordt steeds verder naar beneden gedrukt waardoor de grond steeds lager komt te liggen en deze steeds warmer wordt.

Wat we zien bij the Craters of the Moon is weer heel anders als bij Waiotapu.
Door het magma wat in de grond zit warmt het water op. Het water wordt omhooggestuwd door de hoge druk en komt door de openingen in de grond hier in de vorm van stoom naar buiten.
The Craters of the moon zijn steeds erg actief en veranderen ook constant. Telkens weer vind de stoom een nieuwe weg naar buiten.( video)

Nog even wat drinken en dan richting Roturua.
Vanavond spotten we nog 1 keer het Zuiderkruis; de 4 helderste sterren die te zien zijn hier, en die je óók kunt terugvinden in de nationale vlag.

En dan.. nog even een paar dingen in willekeurige volgorde ( van het vele dat we hebben gezien, beleefd, meegemaakt)  over deze 4 weken Nieuw Zeeland:
    ⁃    Wij hebben in bijna 4000 km maar hooguit 100 km géén mooie route gereden.
    ⁃    We constateren dat het in Nederland vol staat met prullenbakken en dan wordt er nog rotzooi naast gegooid terwijl in Nieuw Zeeland er veel minder afvalbakken staan en er niets aan rotzooi op straat ligt.
    ⁃    Nieuw Zeeland is dus erg schoon is en het valt op als er een papiertje op straat ligt
    ⁃    Maori’s zijn hier echt nog  aanwezig en er is respect voor de cultuur en taal.
    ⁃    Nieuw Zeelanders die wíj hebben ontmoet waren allemaal vriendelijk, relaxed en behulpzaam.
    ⁃    Het weer kan hier echt snel veranderen!( voor ons vaak in positieve zin)
    ⁃    Er is een grote verscheidenheid aan natuur en wat ons betreft komt alles wat we in heel Europa zien samen in dit land.
    ⁃    Nieuw Zeeland heeft talloze inheemse vogeltjes waar we er helaas maar een paar.van hebben kunnen spotten.Maar die waren skon!
    ⁃    De zandvliegen het enige is wat we niet gaan missen!
    ⁃    De lange reis daar gelaten.. Nieuw Zeeland hoort wat ons betreft bij een van de allermooiste landen die we hebben mogen zien tot nu toe!

Tot slot het motto van Roturoa Campervans verhuur:
Whai i o moemoea ofwel ...Follow your dreams!

En dat hebben we gedaan!

See you in Holland!

1. Mart Huis in 't Veld:
    3 maart 2020
    Zo te zien is de laatste foto van jullie beid van vóór het achterklep ongeluk? Hans, jij oogt daar nog ongeschonden, nietwaar?!!😊

Goede reis terug en tot snel.
  2. Lisette:
    3 maart 2020
    Je weet toch dat Hans zo’n bikkel is ! Hij bijt zich voor de foto gewoon door de pijn heen! 😜
  3. Caroline:
    3 maart 2020
    Och make up kan ook veel doen he🤪
    Veilige vlucht terug!
  4. Lisette:
    😀😀👍👍
  5. Margriet:
    3 maart 2020
    Zo af en toe en ongelukje, hoort toch wel bij Hans 😜.
    Maar van de reis kunnen jullie nog even van nagenieten.
    Goede reis terug.
  6. Lisette:
    😀😀😀
  7. Berty & Hans:
    3 maart 2020
    Het was een mooi avontuur zoals we hebben kunnen lezen en zien aan de foto's.

Verstandig van je om die vingers op de laatste dag tussen de achterklep te plaatsen (grapje)!

Kia pai te haere whakamuri.. ofwel Goede reis terug
  8. Lisette:
    Kia Mia!
  9. Els:
    4 maart 2020
    Mooie samenvatting van jullie reis. Mag wat mij betreft ook op mijn bucketlist 😉
  10. Lisette:
    4 maart 2020
    Zeker doen dan! 😀
    Wij zitten helaas alweer op Singapore airport