We zijn er!

5 februari 2020 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Maandag 3 februari: Je stelt je er op in maar het is toch wel een lange zit.  We vertrekken precies op tijd richting Singapore. En 11 uur later zijn we op het vliegveld daar. Onderweg worden we zoals gewoonlijk weer volgestopt met eten, drinken en natte warme lapjes voor de handen. Er zitten veel echt kleine kinderen rondom ons en van slapen komt er niet veel. Het is me ook een klus voor die kids om zolang rustig te blijven zitten.
Op Singapore airport is het wachten geblazen,  “maar“ 3 uur, en het is een grote luchthaven.
Precies op tijd stijgen we op voor de 2e helft van onze vlucht en na 9 uur en enigszins geradbraakt komen we aan op Auckland Airport. Douane etc gaat voorspoedig en rond 1 uur zijn we dan aangekomen in ons hotel voor die nacht om even bij te tanken.

Woensdag 5 februari: Tijd om naar Rotorua te vertrekken. We worden opgehaald door een taxi om richting onze camperboer te gaan. Nederlanders (Jeroen en Lorraine)  die al geruime tijd met hun kinderen in Nieuw Zeeland wonen. Onze chauffeur, een aardige Kiwi brengt ons naar onze bestemming en naarmate we verder van Auckland vandaan rijden, verandert het landschap in mooie en glooiende groene heuvels en dichte bebossing.  Om ongeveer 14 uur komen we aan bij Jeroen en Lorraine. Het appartement waar we vannacht verblijven ligt erg mooi met uitzicht op Lake Rotorua en is van alle gemakken voorzien. Het is prachtig weer dus we gaan we even het meer opzoeken en een wandeling maken op advies van Jeroen. Een route langs het meer en naar een leuke waterval. Omdat het al 2 maanden droog is, is de waterval wat kleiner dan normaal.

Vanavond gaan we mee eten met het gezin hier en zullen we volop tips gaan krijgen voordat we morgen gaan vertrekken.

1. Margot:
    5 februari 2020
    Met zo'n mooi land zul je die langs reis snel vergeten. Veel plezier! Tot jullie volgende verslag. X
  2. Riet:
    5 februari 2020
    Krijg de kriebels als ik lees en de eerste plaatjes zie.
    veel plezier.
  3. Janneke:
    5 februari 2020
    Ja!!! De reis is echt begonnen! De eerste foto's zijn nu al jaloersmakend. Wat zullen jullie weer veel gaan genieten en ik kan niet wachten om jullie volgende reis verhaal te lezen. Kei veel plezier!