Aftellen de verkeerde kant in

2 maart 2020 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Maandag 2 maart:
De een na laatste dag in Nieuw Zeeland. Das balen...
Je kijkt er zo lang naar uit en dan is het voorbij voordat je weet. Maar uiteraard niets om over te klagen. We prijzen ons gelukkig dat we deze reis kunnen maken!
Vandaag gaan we terug richting Taupo en proberen nog ergens een mooie wandeling mee te pikken onderweg. Dat zou moeten lukken denk we.
Net onderweg komen we volgens Hans een wijnboer tegen van een zijn lievelingswijnen, Linden Estate. Ze zijn om 10 uur open dus dit is het wachten waard.Tegen de dame van de winery die we tegenkomen geeft Hans zijn diep gewortelde liefde voor hun wijn aan en dat hij die in Nederland vaak koopt.
Dan volgt de teleurstelling.. zij exporteren helemaal niet en dus is het de verkeerde wijn! Die van Hans heet Linden EstateS en komt uit Californië.Scheelt maar 1 letter. Diep bedroefd rijden we verder. 😜
We besluiten om door te gaan naar Taupo en daar een wandelroute te kiezen.
Waar we ook rijden.. overal mooi landschap en dat maakt het autorijden ook minder vervelend. In Taupo gaan we even naar
de I Site ( VVV) en besluiten na wat ‘gesoebat’ richting Tongariro te rijden omdat daar heel wat mooie wandelingen zijn. Een uurtje rijden vanaf Taupo. Dus das goed te doen, denken we. Er zijn echter wegwerkzaamheden en dat houdt echt heel erg op. Maar uiteindelijk komen we er en doen we een leuke route, de Taranaki Fall track van zo’n 2 uur, gemakkelijk te lopen.
We zien in de verte de berg van de Tongariro crossing. Het is minder mooi weer dit keer, dus de bergen verschuilen zich in de wolken.
Om 17 uur gaan we weer richting Taupo om ergens lekker te gaan eten voor de laatste keer!
Morgenavond eten we bij de camping verhuurder.

Middels de tiplijn van de wijze Maori in Best hebben we gehoord van de Craters of the Moon. Die gaan we morgen nog zien, (rekken tot het laatste moment), maar..

Hei te po nei ka noho haumaru a Taupo ofwel ... Vanavond maken we nog 1 keer Taupo onveilig!

1. Margriet:
    2 maart 2020
    Aan alles komt een end .......... helaas.
    Wat een fantastische reis.
    Geniet nog even, goede vlucht terug en tot ziens.
    We zullen jullie verhalen missen. 😪
  2. Caroline:
    2 maart 2020
    Weer een hele mooie reis die je bij het lijstje kunt schrijven!
    Goede en veilige terugreis!
  3. Lisette:
    Dank je. We willen er nog niet aan dus morgen nog 1 dagje..😀
  4. Berty & Hans:
    2 maart 2020
    D’r is ’n tiet von komm’n en d’r is ’n tiet von goan en die tiet von goan is nu gekomm’n.
    Volgend jaar maar naar de (Linden e)STATES. Ook Mooi!

Ko te hiahia kia pai to haerenga mai... ofwel Alvast een goede terugreis toegewenst
  5. Lisette:
    2 maart 2020
    Dank je wel. We zijn inderdaad wel aan t denken waar de volgende reis heen gaat. De Linden eSTATES of Best??
  6. Henk:
    2 maart 2020
    Dit nemen ze jullie nooit meer af.
    Mooi land als we de foto's bekijken.
    Goede reis terug en geniet ervan na.
  7. Lisette:
    3 maart 2020
    Jullie zullen snel de foto’s zien!
  8. Riët:
    2 maart 2020
    Vooruit nog heeeeeel even genieten na al die mooie weken! En daarna... goede reis terug 😉
  9. Lisette:
    3 maart 2020
    Geweldig geweest inderdaad! Tot snel in Nederland..😬
  10. Els:
    4 maart 2020
    Jammer dat jullie reis er al bíjna op zit, zelfs híer lijkt het voorbij gevlogen! En wat een teleurstelling voor Hans dat "zijn" wijn niet te koop was 🙈