Naar Akaroa

16 februari 2020 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Zondag 16 februari: De ochtend begint met een scène uit de birds van Hitchcock. Even uit de cooker in de keuken wat theewater halen. Stom natuurlijk als je de yoghurt met muesli al buiten hebt staan, aan zee zit met weet ik hoeveel zeemeeuwen.
Jonathan Livingston Seagull en al zijn vriendjes hadden zich verzameld op, onder en naast onze camper en waren zich tegoed te doen aan de yoghurt.
Een invasie van meeuwen dus en dusdanig tam dat ze met moeite verjaagd konden worden.

Maar nu richting Akaroa. Voor het eerst starten we met een beetje regen, al gauw klaart het wat op maar het blijft wat bewolkt.
We rijden een prachtige route door de bergen langs de kustlijn van de South Pacific  ( ik realiseer mij hoe vaak ik prachtig zeg, maar het is ook prachtig hier 😀)

De koffie en lemon slice bij de stop vallen niet goed. Waar ik normaal veel bochten al minder vind, dreigt de lemon slice met bijbehorende koffie  nu de verkeerde uitgang te nemen en helpen die vele bochten niet.
Vooral rechtuit kijken dus!
Ondertussen dat ik mijn koffie met gebak in goede banen probeer te blijven leiden mijmert Hans tussen de Nieuw Zeelandse bergen over het feit of als je meer boeren laat, je dan ook minder scheten laat. Hij vindt het wel een interessante theorie en noemt het zelfs de Johannes theorie.
Ja ja, hoogstaande filosofie! 😬

Na alle bochten omhoog en weer omlaag komen we aan in Akaroa, gelegen op het schiereiland onder Christchurch.
Een heel fijn plekje dat uitkijkt over de baai.
Het blijft een beetje onbestendig weer maar dat gaat onze tocht van morgen verder niet belemmeren dus..

Ki gna ahe...Ofwel ...op naar de dolfijnen!

1. Giel:
    16 februari 2020
    Haha, Hans de filosoof. Ziet er mooi uit daar.
  2. Caroline:
    Prachtige foto’s weer !
  3. Margot:
    16 februari 2020
    Leuk om iedere dag een verhaaltje te lezen! Veel plezier vandaag.
  4. Berty & Hans:
    16 februari 2020
    Weer een mooie omgeving. Plaatsje met Franse invloeden lees ik. Ook zie ik dat er de zeldzame hectordolfijnen (wie kent ze niet) zitten. Dat pikken jullie toch maar weer mooi mee. Foto 2; lekker rustig zitten met een mooi uitzicht. Alleen het vertrouwde wijntje ontbreekt! Enfin, geniet ervan en 'laat de BOEREN maar dorsen'.
  5. Lisette:
    16 februari 2020
    Die boeren die dorsen tegen de honderd en toen. Komt goed. Vandaag dus zwemmen met Hector en zijn vriendjes.
  6. Margriet:
    16 februari 2020
    Tip Lisette, het stuur van Hans overnemen, dan heb je wrs nergens last van en geloof mij, je geniet net zoveel als dat je ernaast zit 😚.
    Prachtige omgeving.
  7. Lisette:
    16 februari 2020
    Dat rijden laat ik toch liever aan Hans over. Zodra ik de auto uit ben is het over..
  8. Els:
    22 februari 2020
    Gelukkig hebben jullie onderweg genoeg gespreksstof 🙊😉. Is het gebak en de koffie er via de goede weg uitgegaan?
  9. Lisette:
    22 februari 2020