Te Anau, Fjordland

21 februari 2020 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Vrijdag 21 februari: Na de heerlijke dag in Queenstown gisteren, is het tijd om weer door te gaan. We gaan naar Te Anau. Vandaar uit gaan we naar Milford Sound.
Bij Milford Sound schijnt het vaak te regenen dus daar rekenen ook op voor de aankomende dagen. Sowieso is het weer aan de westkant wat onvoorspelbaar. Een paar weken geleden was er immers nog een overstroming in die omgeving ( bij Haast)
Onze rit van vandaag is niet zo ver dus ook nu een relaxte dag. Dat komt goed uit aangezien Hans last van zijn rug heeft, waarschijnlijk door het bed. Valt nog mee omdat we toch al weer een paar weken slapen in ons rijdend huisje.
Onderweg stoppen we in Mossburn , een mini gehuchtje op weg naar Te Anau.
Een klein winkeltje met van alles en nog wat gecombineerd is met een koffieshop. Lekker buiten op het terrasje in de tuin cappuccino en koffie drinken en de kaart even bekijken. We zitten nog maar 60 km van Te Anau af.
Onderweg mijmeren rijdend door het mooie landschap met Fools Overture van Supertramp op de achtergrond..

Ook in Te Anau kiezen we voor een Top 10 camping.. eigenlijk puur omdat dit gewoon handig is. We hoeven niet te rommelen in ons ‘campervannetje’ ... Ondanks al die mooie plekjes in de vrije natuur zijn we toch wat luxere preien. 😀
Het waait behoorlijk hier maar het is droog met een zonnetje. Meer dan we verwacht hadden eigenlijk. Dus we zijn weer heel erg blij.

Te Anau is een toeristische trekpleister omdat het aan Lake Te Anau ligt ( in Fjordland National Park) en dé manier is om Doubtfull of Milford sound te kunnen zien.
Vanmiddag gaan we het plaatsje ontdekken.
We lopen langs het meer waar werkelijk je hemd uit je broek waait. Bomen staan gegroeid met richting van de wind mee dus het zal wel altijd zo zijn.

Morgen worden we om 7.30 uur opgehaald om naar Milford Sound te gaan met een cruise.
Ook al mocht het regenen.. ook het Fjordland gaan we zien!

Tot slot:
Te hawhe tonu te hawhe, ki tonu tetahi atu hawhe... ofwel
Het glas is altijd half vol en de andere helft was heerlijk.

En zo is t!

1. Berty & Hans:
    21 februari 2020
    Weer mooie foto's! Het lijkt er niet druk te zijn of vergis ik me?
  2. Lisette:
    22 februari 2020
    Valt inderdaad reuze mee. Vooral waar wij wandelden