Kaikoura

15 februari 2020 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Zaterdag 15 februari:
Terwijl het nog Valentijnsdag is in Nederland, zijn we hier al gestart met Maike’s verjaardag.
Proficiat lief petekind! 😘

Wij gaan vandaag richting Kaikoura.
Een niet zo’n lange reis vandaag. Dat gaat daarna wel anders worden omdat we ver naar het zuiden willen en dat kost wat tijd.
Al onderweg kom ik erachter dat zwemmen met dolfijnen in Kaikoura hem niet gaat worden. Alles is volgeboekt! Dat is dus echt balen. Geloof me.. ik zeg dan niet potverdikkie dat is nu jammer!

Maar we zien dat het in Akaroa nog wel mogelijk is en gelukkig kunnen we op de 17e daar wel met deze bijzondere dieren zwemmen.
Dat betekent 1 nachtje Kaikoura ( hadden we al betaald) en dan morgen door naar Akaroa, wat op een schiereiland ligt onder Christchurch.
Om te voorkomen dat we een aantal dingen niet kunnen doen omdat het snel vol is in de Nieuw Zeelandse zomer én het weer er redelijk goed uit ziet boeken we alvast het paragliden.
Kei spannend, vooral ook gezien onze hoogtevrees maar we hebben er ook veel zin in. We gaan de lucht over een dag of 5 in Queenstown. 😓

Vanmiddag besteden we onze tijd aan het centrum(pje) van Kaikoura. Lekker lunchen en wat rond struinen.
Het is heerlijk weer, beter dan verwacht, dus we houden het wel vol!

Pehea te pai o matou ..ofwel .. wat hebben we het goed.