Naar de Maori’s, geisers en meer

7 februari 2020 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vrijdag 7 februari: vandaag zijn we naar een van de Maori dorpen gegaan, officieel genaamd: tewhakewarewhatangaoteopetauaawahiao ,maar kortgezegd whakewarewha.

We laten de camper staan maar gaan lopend. Zo krijgen we ook wat kilometers in de benen.Bij aankomst kunnen we meteen aanschuiven bij een show met dans en zo mogen we eindelijk de Haka zien. Dat gaat niet zachtjes. Geen wonder dat tegenstanders van Maori’s onder de indruk waren van dit geweld! Compleet met tongen en bolle ogen, slaan op de borst en stampvoeten!

Daarna een rondleiding door een afstammeling van de Maori’s. Halverwege zijn we afgehaakt omdat ze niet echt goed te verstaan was en wel erg veel wilde vertellen dus de route verder zelf afgemaakt en naar de Pūhutu geiser gelopen. Deze spuit, in tegenstelling tot de Lady Knox, uit zichzelf. ( wanneer zij wil) Bij de Lady wordt zeep gebruikt om de geiser te laten spuiten. PūHutu was wat lastiger te zien van een afstandje dus voor ons vooral stoom. Na nog een wandeling lopen we door naar the Redwood forest om een treewalk te doen. Uiteraard verdwalen we weer op de weg naar Redwood!
Op zich was het klimmen wel aardig maar voor ons wat saai. De bomen zijn echter prachtig en zo groot!

Dus een welbestede dag gehad. Met zo’n 19 km in de benen zijn we nu wel toe aan een drankje.

Een goed voorbereiding overigens op de Tongariro alpine crossing die ons hopelijk over een paar dagen te wachten staat.

Morgen naar Mata Mata, waar we de Hobbiton gaan bezoeken. Een van de filmlocaties van the Lord of the Rings, een van de favoriete filmseries van Hans.

E Marie Ana... ofwel Proost!

1. Els:
    11 februari 2020
    Ik ben jaloers 😉. Wat hebben jullie al veel mooie dingen gezien! Hoe warm is het daar nu?