Mata Mata en Wai-O-Tapu

8 februari 2020 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Zaterdag 8 februari: Vandaag staat Mata Mata op het programma. Hier is een van de grote filmlocaties van the Lord of the Rings te vinden en een van de filmseries die de favoriet zijn van Hans.

Ik ben aan zowel de boeken als de films begonnen maar telkens afgehaakt. Maar ik moet zeggen dat het zien van deze prachtige locatie er wel zorgt dat ik zin heb om weer te proberen de serie te gaan zien. Ten tijde van het maken van de films is men naar locaties gaan zoeken in Nieuw Zeeland en kwam zo op het land uit van de boerenfamilie Alexander...Die zijn dus binnen financieel gezien.

Waar normaliter zo’n locatie wordt afgebroken, is deze helemaal in tact gebleven en elke dag komen er een groot aantal bezoekers. Fans én Lord of the Rings maagden zoals ik.
Geweldig om the Shire te zien ( het dorp van de Hobbits uit de film). Al die huisjes met al die rekwisieten . Het Is echt een andere wereld waar je jezelf in waant. De sfeer is geweldig!

Daarna zetten we koers naar Wai-O-Tapu, een geothermische wonderwereld. Een grote vulkanische zone met ingestorte kraters, koude en warme poelen van modder en stomende bronnen.

Ook Lady Knox ( een bekende geiser) bevindt zich hier. Echter is dit luie vrouwke maar 1x per dag genegen om met behulp van zeepsop flink de lucht in te spuiten. Verder rust ze op haar lauweren.

We kijken onze ogen uit bij oa de champagne pool met verschillende kleuren en de Roto Kārikitea, een echt neon groene poel. Een en ander ontstaat door temperatuur, mineralen en lichtinval. Elke dag kan dus anders zijn qua kleur. Het is echt de moeite waard en laat ons nu al zien hoe veelzijdig Nieuw Zeeland is.

Nu staan we op een camping bij Taupo. Morgen gaan we eens kijken bij het meer alvorens we richting Tongariro gaan voor de alpine crossing.

Pai Tatou.. ofwel we genieten

1. Caroline:
    Mooi hoor!!!
  2. Lisette:
    8 februari 2020
    Ja echt! Prachtig land .. vinden we nu al!
  3. Ellen:
    Oooooohhhhh my precious! Tikkeltje jaloers! Have fun lieve mensen. Xx