Queenstown, paragliden

20 februari 2020 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Woensdag 19 en donderdag 20 februari:
Vanochtend gaan we van Omarama naar Queenstown. We rijden door glooiend gebied en passeren de Lindis pass. Af en toe stoppen we voor wat uitzichten maar de rit is niet zo lang. Rond de 2,5 uur, dus we zijn vroeg vandaag op de plaats van bestemming.
Queenstown is best toeristisch en staat bekend om de vele sportieve activiteiten. Onze camping zit echt buiten het stadje en is dus niet te lopen.
Maar gelukkig heeft de camping een gratis shuttlebusje.
Dus we gaan lekker hiermee naar het centrum. Levendig dus inderdaad.We scoren een paar
 t-shirtjes en drinken wat in de Irish pub aan het water waar van alles te zien is.
Morgen gaan we paragliden als alles goed is. Hierin zijn we afhankelijk van het weer en de wind. Dus zeker is het nog niet.

Donderdag 20 februari: We staan op met bewolkt weer..De bedoeling is dat we vandaag gaan paragliden vanaf 4100ft en zoals het er nu uitziet gaat dat wel lukken. Al weet je dat nooit. Nieuw Zeeland staat bekend om 4 seizoenen in een dag, dus...

Even tussendoor: Wat nog steeds wennen is.. de zon draait in onze beleving de andere kant op. Blijft vreemd...<-🌞

Tegen de tijd dat we opgehaald worden voor het paragliden is de zon lekker doorgebroken en is het weer een graad of 23.
Prima weer dus!
Allebei zijn we een beetje gespannen maar op een goede manier. De jongens waar we mee vliegen zijn heel aardig en stellen zonodig gerust. Na eerst instructie gehad te hebben op the Coronet Peak ( waar we vanaf gaan) gaan we dan. Ik mag eerst de berg af en Hans komt er vlak achter aan.
Eerst wandelen en dan rennen. Voordat je het weet hang je in de lucht.
Je voelt je als een vogeltje zo vrij en je ziet de omgeving vanuit een zo’n ander en prachtig perspectief. Heel vredig eigenlijk.
We mogen zelf even de touwen hanteren en de instructeur doet wat acrobatische toertjes zoals wat loopings.
Na een kwartiertje staan we op de grond. Ook dat gaat zonder problemen.
Wat een gave ervaring! Allebei willen we weer acuut de berg weer op. ( video)

Penei kua kore tatau e ngaro I tenei ofwel ...Dit hadden we ook niet willen missen

1. Mart Huis in 't Veld:
    20 februari 2020
    Toch nog de stekels opgezet? Agoes (alle gekheid etc.), het ziet er weer gaaf uit.
  2. Lisette:
    👍👍👍👍
  3. Huub Keijzers:
    20 februari 2020
    De zon draait niet de andere kant op maar staat in NZ in het noorden en hier in het zuiden😉.
  4. Lisette:
    20 februari 2020
    Ook goed. Voor ons draait ie de verkeerde kant op.. 😀
  5. Marion heppel:
    Geweldig mooie ervaring!
  6. Lisette:
    20 februari 2020
    Zeker Marion. Zou ook bij jou passen!
  7. Berty & Hans:
    20 februari 2020
    Mooie foto’s met vergezichten, actie, avontuur, rust, spanning en dat Hans tijdens het paragliden de ‘eigen regie’ – ‘touwtjes’ uit handen geeft!

Ka mutu te ra a te ra apopo, me ara ake ano ia ofwel De zon gaat zinloos onder morgen moet ze toch weer op. Over de zon gesproken, hebben jullie het sterrenbeeld Crux (Zuiderkruis) al gespot? Die zie je van hier niet!
  8. Lisette:
    20 februari 2020
    Hahahaha. Ja, goed hè van Hans?! Hij heeft overigens wel even de touwtjes in handen gehad...
    Nee, het zuiderkruis nog niet gespot. Hoe ziet ie eruit??
  9. Els:
    22 februari 2020
    Wat een mooie ervaring. En knap dat jullie het aan hebben gedurfd ! Geen hoogtevrees gehad?
  10. Lisette:
    22 februari 2020
    Helemaal niet! Zo leuk.. vooral die loopings