Reisdag naar de gletsjers

23 februari 2020 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Zondag 23 februari:
Vandaag hebben we een lange reisdag voor de boeg en gaan van the Southland terug omhoog naar the Westland. We moeten namelijk eerst helemaal terug naar Queenstown en dan verder naar Franz Josef.  Een andere optie zou zijn om ergens halverwege te kamperen maar we willen heel graag rondom de gletsjer een mooie wandeling doen dus vandaar dat we toch proberen de reis van ongeveer 7 uur te doen in 1 dag. Dat betekent vroeg uit de veren en de weg op.
Met lekker zonnig weer gaan we op weg. Middels een mooie scenic route met mooie uitzichten gaan we naar Wanaka voor een koffie pauze. Wanaka is een leuk levendig plaatsje aan de Dublin baai. Veel watersport mogelijkheden
Je kijkt op Mount Aspiring National Park.
Verder richting de Haast Pass langs Lake Hawea af. Zo komen we langzaam bij de westkust, waar we wit besneeuwde toppen al van ver zien.
Vanaf Haast rijden we vaak dicht langs de kust van de Tasmaanse zee omhoog naar de plaats van bestemming.

Ook al was het een lange rit.. het was wel een van de mooiste!

Het is hier nu wel wat frisjes na een heel warme en zonnige dag onderweg.
Morgen gaan we een flinke wandeling maken hopen we ergens in de buurt van de gletsjer.

De WiFi is erg slecht hier dus even weinig  foto’s. Volgen nog ...

Kite toe apopo ...ofwel Tot morgen

1. Berty & Hans:
    23 februari 2020
    E hia kiromita i peia e koe i Roturoa.. Ofwel Hoeveel kilometer hebben jullie vanaf Roturoa al gereden.
  2. Lisette:
    24 februari 2020
    He tapete 2500 kiromita, na ehara i te mea kino rawa, e tika ? Ofwel in totaal zo’n 2500 kilometer, dus dat valt mee, toch?