Richting Tongario

9 februari 2020 - Ohakune, Nieuw-Zeeland

Zondag 9 februari: Van Taupo naar Ohakune.

Vandaag gaan we eerst even de Huka waterfall zien en een korte wandeling waarna we het centrum van Taupo in gaan en even langs het meer lopen.  Voor de Mc Donalds fans. ... hier is the coolest one in the world, nl in een vliegtuig. Taupo staat bekend om de vele activiteiten die je hier kunt doen op het water. De wind is hier vaak stevig en dus heel geschikt voor watersporten. Even nog wat warms voor s’ nachts kopen omdat alleen een t shirtje toch wel fris is en bij Tongariro in de bergen het nog wat kouder zal zijn.

Daarna rijden we op ons gemakje richting Ohakune.  Het landschap verandert weer. We zien de Tongariro mountains steeds dichter bij komen en rijden met veel bochten en heuvels naar onze eindbestemming van vandaag.

Het klopt: Nieuw Zeeland kent veel variatie qua landschap en alles tot nu toe is de moeite waard of heel erg de moeite waard.

Nu zitten we heerlijk in een schaduwrijk plekje te relaxen. Morgen om 6.30 uur gaan de Tongariro Alpine Crossing doen. Het schijnt een van de mooiste trekkings te zijn van Nieuw Zeeland en we kijken er erg naar uit. De beheerders van de camping ( zoals iedereen die we hier tegenkomen ontzettend aardig) vertellen ons dat het prachtig weer zal zijn morgen en dat we alleen voor de ochtend een fleece nodig hebben en vooral heel veel factor 50 tegen de zon.

He pākiki tatou

ofwel.... We zijn benieuwd.

1. Anton en Janna:
    9 februari 2020
    Geniet maar van het mooie weer, hier hebben we een mooie storm te pakken.
    En wij maar genieten van de mooie verhalen en foto's.
    Have Fun