Terug naar Wellington...

28 februari 2020 - Picton, Nieuw-Zeeland

Vrijdag 28 februari:
Na een heerlijk galgenmaal gisteren op het Zuidereiland moeten we dan toch richting Picton.
In het restaurantje van gisteren zagen we volgens Hans een botox mevrouw van 40 met een gigolo van 25. Dat hield ons nog wel bezig onderweg naar huis. Hoe zoenen botox lippen is een van de vragen?
Nog andere zaken hielden ons bezig maar we laten het maar zo....
We vertrekken van de camping bijna met de stroom nog aangekoppeld. Gelukkig een oplettende buurvrouw die naar de auto rende. Anders hadden we de paal eruit getrokken! Oeps.. communicatie stoornisje...
In Havelock stoppen voor koffie alvorens we de Queen Charlotte Drive op gaan. Deze mooie kustweg laat de mooie Marlborough sound zien. Het is bewolkt in Havelock dus voor foto’s iets minder maar qua uitzichten weer wauw!
Ook hier zien we net als in heel Nieuw Zeeland , en zeker op het Zuidereiland, overal de creatief bedachte brievenbussen dus die hebben we op de foto gezet.

We begrijpen dat er een behoorlijke wind staat in de Straat van Cook waar we met de ferry door gaan. We zullen het zien...
Als we staan te wachten komt er een aardige kiwi naar ons toe en vraagt of onze schoenen schoon genoeg zijn. Dit omdat er op het Zuidereiland in het water  een soort schadelijk ongedierte en onkruid zit die de planten uitroeit en meer kwalijke zaken aanricht. Men wil niet dat dit weer op het Noordereiland terecht komt.
We merken weer hoe secuur de Nieuw Zeelanders zijn op het buiten houden van allerlei ziektes die schadelijk zijn voor plant, dier en ook mens.
En dat begrijpen we. Het zou echt dramatisch zijn als de prachtige flora en fauna zou kunnen worden vernietigd.

Deze keer vertrekken we wel precies op tijd uit Picton richting Wellington waar we vannacht weer slapen in Lower Hutt.

Ki te tonga...ka maumahara katoa maatau...ofwel Zuidereiland.. we nemen alle herinneringen mee!

1. Caroline:
    28 februari 2020