Wijnroute in Marlborough gebied

14 februari 2020 - Picton, Nieuw-Zeeland

Vrijdag 14 februari:
Vandaag gaan we een wijnroute doen.  We zitten midden in de Marlborough wijnstreek. We kiezen ervoor zelf niet te rijden maar met een tour mee te gaan. Eigenlijk niets voor ons maar als we ook wat willen proeven is
rijden niet zo handig wellicht.
Het is een kleine hop on hop off bus en we kunnen kiezen. Samen met 2 Canadezen en een Duitse gaan we op pad.
We starten bij Wither Hills. Dat blijkt een goed begin te zijn met lekker wijnen en we scoren een chardonnay.
Daarna naar Fromm waar biologische wijn wordt gemaakt. Geen wijn gekocht maar wel een fantail bird gezien. Ook de moeite waard.
Next stop is Gibson Bridge, een kleine maar oh zo leuke wijnmakerij.  We kopen een pinot gris en een gewürztraminer nadat we eerst onze lunch verorberen om wel een beetje bij de les te blijven.
Laatste wijnstop voor ons is Framingham..en daar vinden we een mooie  riesling.
Voorlopig hoeven wij geen wijn meer te kopen én we hebben een lekker wijntje naar keus voor mijn verjaardag.
We eindigen bij een ( van Sjakie) chocolade fabriekje.En natuurlijk kunnen we ook dit niet weerstaan!
Hoezo Bourgondisch?? 😀
Voldaan terug naar Picton.
Kijkend naar het weer in de aankomende dagen gaan we morgen richting Kaikoura. We hopen daar te kunnen zwemmen met de aanwezige dolfijnen..

Kua pai ano maatau ofwel we hebben weer genoten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mart Huis in 't Veld:
    14 februari 2020
    Eigenlijk niets voor ons maar ....toch ook weer wel 😜. 🍷 Enjoy!
  2. Lisette:
    14 februari 2020
    Dat op en off hoppen... poeh poeh. Maar die wijn maakt inderdaad alles goed! 😀
  3. Margriet:
    14 februari 2020
    🍷 op, laat je rijden. Wat een verstandige mensen!!
    Laat ze maar goed smaken.
  4. Lisette:
    14 februari 2020
    Ja echt hè? Hoe verstandig wij zijn.
    Ze waren heerlijk!
  5. Anton:
    14 februari 2020
    Super leuk, ook slim bedacht van die kiwi's om een tour te bedenken. Kunnen de italianen nog wat van leren. Proost.
  6. Lisette:
    14 februari 2020
    En genoeg keuze! En lekker man...!
  7. Berdine:
    14 februari 2020
    Hé hé......eindelijk weer een vertrouwd plaatje van t stel .Na al die woeste avonturen....gewoon aan de zuip😂😂🤪🥂👍😘
  8. Lisette:
    14 februari 2020
    In het wijngebied móet je wel, Berdine. Anders hadden we natuurlijk nooit alcohol gedronken.. 😂😂😂
  9. Berty & Hans:
    14 februari 2020
    Een wijnroute, dat is een leuke activiteit! Daar krijg je geen dikke knie van 😉
    Leuk vogeltje de fantail. De Maori zegt daarover dat als je hem ziet er thuis aan je wordt gedacht!
    Veel plezier bij/met de dolfijnen!
  10. Lisette:
    14 februari 2020
    Wat die wijze Maori’s uit Best toch allemaal weten zeg!
    Fijn dat er iemand aan ons dacht. Wij dachten dat dit ook jullie ding was geweest...😀
  11. Henk:
    14 februari 2020
    Ik dacht al, waar blijven die "drank" foto's.
    Mooi om de blog te volgen.
    Proost
  12. Lisette:
    14 februari 2020
    Ge kunt geen appelsap drinken in het wijngebied, Henk!