Zwemmen met de Hector dolfijntjes

17 februari 2020 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Maandag17 februari:
Vandaag gaan we in Akaroa proberen dolfijnen te zien en met ze te zwemmen.
Akaroa op zich is een leuk dorpje, Frans georiënteerd. De straten hebben ook allemaal Franse namen. Het ligt aan een baai en wordt vooral bezocht door dagjesmensen. Het is echt warm vandaag, zo’n 31 graden.
Wij gaan dus de Hector dolfijntjes zien als het goed is. Het zijn de kleinste dolfijnen en komen alleen hier voor.

Na eerst instructie te hebben gehad( zoals dat je de dolfijnen niet aan mag raken omdat hun huid heel kwetsbaar is)  worden we in wetsuits gehesen en gaan we de baai uit op zoek naar Hector en zijn vriendjes.
De Hector dolfijn is maar maximaal 1.20 m lang en de populatie is gehalveerd inmiddels. Vooral de visserij is de grootste bedreiging. Zij vissen al het voedsel weg van deze unieke dieren.

We hadden wilde plannen om te fotograferen maar het gaat zo snel allemaal dat dit niet echt gemakkelijk is. De beleving is echter uniek. De Hector dolfijnen zijn in hun natuurlijke habitat en dus bepalen zij of ze willen spelen met je. Maar de beestjes komen dichtbij je en een enkeling sprong vlak voor onze neus.

Daarnaast zien we een pinguïn springen en ook een zeehond.
Echt zo leuk!

Wat een fijne dag weer in dit mooie en veelzijdige Nieuw Zeeland.

Ka Taea mai i rarangi peere Ofwel dat kan van de bucketlist!

1. Caroline:
    17 februari 2020
    Geweldige ervaring! Gaaf zeg!
  2. Lisette:
    17 februari 2020
    Ja, echt hè! Was ook weer echt leuk om te doen. Kei veelzijdig land!
  3. Berty & Hans:
    Prachtig!
  4. Lisette:
    17 februari 2020
    Wat een land! Ik kan het gewoon nie bekwekt krijgen! 😀