Noordeiland: Rotorua

6 februari 2020 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Donderdag 6 februari: Gisterenavond hebben we lekker gegeten bij Jeroen en Lorraine, een glaasje wijn erbij en al wat tips gekregen.

Na de nacht (nog steeds van het padje door het tijdsverschil) eerst rustig ontbeten en daarna op ons gemakje alles doorgenomen, alle tips en tricks en de camper ingepakt.

Al meteen komen we erachter dat ons voorgenomen reis schema niet gaat lukken. Echt.. het Nederlandse tempo gaat ‘m niet worden. Onthaasten dus en genieten van wat allemaal wél  kan.  En er kan veel. Voor vandaag blijven we in de buurt van Rotorua.

Sowieso om te wennen aan de camper, het links rijden, de verkeersregels...

Dus we gaan op ons gemak boodschappen doen en een camping zoeken. Als we eenmaal op een plek staan lopen we Rotorua in. Rotorua is de plaats waar veel thermische activiteit is, en dat ruik je van tijd tot tijd ook. ( moeder natuur doet goed haar best met de zwavelgeur die je neus binnendringt). Het stoom actief park ( Kuirau park) is hiervan.       Een voorbeeldje En dan... zien we een Irish pub. Dus een Guinness gaat er wel in. Niet  echt Nieuw Zeelands maar toch..LEKKER. Zeker met dit warme weer.

Wandelend gaan we weer terug naar de camping.

Het blijkt echt een oriëntatie dag te zijn vandaag.  Aangezien ons kleine huisje ook écht een klein huisje is, komt het goed uit dat de betere campings hier vaak een grote keuken hebben waar iedereen kan koken en ook eten. En daar maken we dankbaar gebruik van. We moeten er nog in komen en daar nemen we de tijd voor.

Voor nu.. po mārie ofwel ...trusten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henny:
    6 februari 2020
    Dat is even wennen, dat slow tempo hè !
    Maar ook leuk, dat relaxte! Samen koken in een grote keuken... de koekepan van je voorganger overnemen. Die heeft nog vet en is warm. Nou jullie lekker je schema loslaten... en wij gaan maandag naar Thailand zonder schema. Ga er van genieten, gaan wij ook doen!
    Liefs