Omarama / verjaardag Lisette

18 februari 2020 - Omarama, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 18 februari: Verjaardag vieren in Nieuw Zeeland.. hoe  bijzonder.
Na toegezongen te zijn door mijn lieftallige echtgenoot én als verrassing een cadeautje, gaan we na het ontbijt richting Omarama. Een reis van ongeveer 4,5 uur als je door zou rijden. Maar dat doen we natuurlijk niet.
Zodra we over de berg komen worden we gehuld in mist en is het bewolkt als de mist is opgetrokken.

Onderweg blijft Hans verjaardagsliedjes zingen om er maar vooral voor te zorgen dat ik mijn verjaardag niet vergeet. 😳
Het varieert van lang zal ze leven tot er is er een jarig en dan ook nog de Engelse versie of iets wat er voor doorgaat. ( zie video)

De weg van Christchurch naar Timaru, waar we afslaan om naar Omarama te komen is saai voor de eerste keer. Een reguliere autoweg in een vlak landschap.

Maar na de afslag richting Omarama breekt de zon weer goed door en gaan we de scenic route op richting bergen. Wederom, zoals we inmiddels gewend zijn, mooie uitzichten in een glooiend en redelijk groen landschap. Verderop komen we aan bij de uitlopers van de Zuidelijke Alpen en bij Lake Tekapo. Van november tot februari bloeien hier heel veel lupines dus helaas zijn we wat dat betreft iets te laat.
Her en der zien we nog een laatbloeiertje maar ook zonder de lupines is het meer de moeite waard om te zien.
Verder aan de route ligt Lake Pukaki met een uitzicht naar Mount Cook, de hoogste berg in Nieuw Zeeland. Het heldere aqua blauwe water zorgt voor een mooie weerspiegeling.
Bij terugkomst op het parkeerterrein zien we weer hoe klein ons rijdend huisje is vergeleken met de andere campers.
Rond 16 uur komen we aan bij de camping in Omarama.

Te wā mo te roopu ra whaanau Ofwel ..Tijd voor een verjaardagsfeestje

1. Caroline:
    18 februari 2020
    Geniet van je verjaardag op deze bijzondere vakantie en mooie plek op aarde🥂
    Proficiat aan beide !
  2. Lisette:
    18 februari 2020
    Dank je wel. We genieten zeker op deze mooie plek op aarde
  3. Berty & Hans:
    18 februari 2020
    Mihi atu ki o koutou rā whānau Ofwel .. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag 🎂
    Geniet er van!
  4. Lisette:
    Kia mihi !
  5. Margriet:
    18 februari 2020
    Van ❤️ Gefeliciteerd Lisette. En wat een nachtegaaltje die Hans, bijzonder cadeautje. Fijne dag.
  6. Lisette:
    18 februari 2020
    Dank je wel! We genieten elk moment.. en natuurlijk genoot ik zeer van mijn persoonlijke zangvogel
  7. Riët:
    18 februari 2020
    Dit is wel n heeeele bijzondere aubade 🎤 maar ja je bent dan ook maar één keer jarig in dat mooie land; fijne avond 🥳🥂!!!
  8. Lisette:
    18 februari 2020
    Heel bijzonder en uiteraard heb ik genoten van mijn eigen zangvogel!