Richting bromo

5 september 2018 - Malang, Indonesië

Woensdag 5 september

Kort verslagje van vandaag.

We verlaten al vroeg Sukuh om een wandeling door de bergen te maken. Geen toerist te bekennen dus dat is wel leuk.We maken kennis met het ware Javaanse plattelandsleven.Veel plantages met vooral groenten die verbouwd worden.De Javaanse mensen van alle leeftijden zijn aan het werk op het land. Iedereen zegt gedag en zwaait.  Dat zou wel anders zijn als hier elke dag horden bussen met toeristen kwamen denk ik.We hebben wel bekijks met ons blanke huidje en onze lengte. Ja, voor Indonesiërs zijn wíj zelfs lang.

Een klein kind wat we al hoorden krijsen op afstand stopte acuut toen het ons zag, zwaaide, en zetten nadat we gepasseerd waren zijn sirene pas weer aan.

We klimmen en dalen telkens redelijk pittig en zien mooie vergezichten. Uiteindelijk komen we na een paar uur aan in Tawangmangu.

Daar wacht de chauffeur weer op ons en verder gaat de rit. We merken dat zelfs het platteland van Java welvarender lijkt dan alles wat we op Sumatra hebben gezien.

Vandaag hebben we een lange reisdag maar dat is onvermijdelijk als je naar de Bromo vulkaan wilt. En Bromo kunnen we natuurlijk niet overslaan als je op Java bent.

De eindbestemming voor vandaag is Malang.

In de auto lezen we en puzzelen we wat en van tijd tot tijd dommelen we weg. Nooit voor lang want er is altijd wel een giga gat, hobbel of scherpe bocht waardoor we weer rechtop zitten.

In Malang hebben we een guesthouse met koloniale elementen. Wel weer eenvoudig maar in ieder geval schoon. Vanuit hier zullen we morgen het nationaal park van Bromo ingaan.

Voor nu...

Selamat Tidur!

1. Berdine:
    6 september 2018
    Hoi,
    Boeiende verhalen en prachtige foto s. Geniet ervan! take care.
    liefs, Jeroen en Berdine
  2. Els:
    10 september 2018
    Ik zie nu pas de video's 😄. Leuk zo'n reisblog!
  3. Lisette:
    11 september 2018
    Ja, gaaf hè?!
    Die apen maar ook dat geluid van de imams vonden wij zo indringend.