Oost Java

4 september 2018 - Tambak, Indonesië

Dinsdag 4 september

Eindbestemming Sukuh

Vandaag vertrekken we uit het levendige Yogyakarta en gaan richting Oost Java.

Onderweg zullen we wat stops maken.

En de eerste stop is Prambanan.

Dit is een Hindoeïstisch tempelcomplex uit de 9e eeuw.

Helaas ook wat beschadigd door erupties van de Merapi en aardbevingen.

Maar nog steeds prachtig om te zien. Het lijkt wel een klein

Ankor Wat. Het is wat minder druk als bij de Borobudur.

We hebben ruim de tijd om alles te zien voordat onze chauffeur buiten weer op ons wacht. Wel relaxed om achterin de minibus met airco te stappen en weer naar de volgende stop te gaan. Schoenen uit, lekker buiten kijken en Javaanse dorpen trekken aan ons voorbij.

Hoe rijk kun je jezelf voelen.😀

Volgende stop is Solo. Het Mangkunegoro paleis van de prins.  Het lijkt in de eerste instantie van buiten wat vergane glorie maar  van binnen is dit niet zo en onze gids die Nederlands spreekt( weliswaar met fors accent maar goed verstaanbaar) vertelt erg veel interessante dingen, ook over de connecties met de Nederlandse koninklijke familie. Leuk dus om te hebben gedaan.

Na de lunch verder naar Sukuh.

Dit plaatsje ligt in de bergen en we logeren in een sfeervolle cottage. Vanavond wat lezen en genieten van het uitzicht.