Op weg...

28 augustus 2018 - Medan, Indonesië

We worden weggebracht door mijn zus ( daarvoor veel dank Hannie), wat wel heel erg relaxed is.  Dat zorgt ervoor dat in ieder geval bij mij de Zen modus eerder aanwezig is.

Hans laat zijn telefoon in de auto van Hannie liggen Dus we doen t met die van mij. Ook geen ramp.

We starten met een uur vertraging maar rond 13 uur zijn we dan de lucht in. Ik besluit de tijd maar meteen op de lokale tijd van Sumatra te zetten.....5 uur later. Tijdens de lange vlucht worden we volgestopt met eten. Nootjes, koeken en  ook 3 x warm eten waarvan een keer om 5 uur in de ochtend en daarna weer om 10.30 uur. Echt slapen komt er niet van maar dat hebben we ingecalculeerd uiteraard. Precies op de geplande tijd landen we uiteindelijk , na een tussenstop in Jakarta, in Medan.

De hitte komt ons tegemoet dus snel de chauffeur zoeken en de auto met airco in.

En ja hoor, we zijn weer in Azië. De scooters, tuktuks, auto’s en bussen komen links, rechts en door het midden ons voorbij. Blijft geweldig om te zien hoe een gezin met 6 personen op 1 scooter ons voorbij vliegt. Wat zijn wij dan brave hendrikken in ons kikkerland.

Ons hotel ligt buiten Medan, ver weg van de hectiek en drukte van de stad. Heerlijk! Tijd om even bij te komen, te wennen aan dit tropische klimaat ( nu zo’n 35 graden) door een dutje te doen. Rond 17 uur wat rondgelopen en daarna op ons terras een boekje gelezen. Rondom ons heen horen we overal wel een moskee die oproept voor het gebed. In tegenstelling tot Marokko lijken de imams hIer meer te zingen. Gezellig deuntje hoor..alleen gaat het erg hard en lijkt men tegen elkaar op te bieden qua geluid. :)

Vanavond lekker gegeten in het restaurant met, om de vakantie in te luiden, een   Bintang biertje ( kan dus op dit islamitisch eiland), en vroeg naar het mandje onder de klamboe.

Na een goede nachtrust zijn we er dan nu echt klaar voor. Vandaag nog een relax dag hier in Medan onder andere  aan het zwembad. Eerlijk gezegd hebben we deze rustdag ingelast om te acclimatiseren maar ik denk dat deze rust iets te lang is voor ons. We zijn geen van beiden van ‘ het hangen’ . Maar het vooruitzicht is goed! Morgen gaan we de jungle in voor een aantal dagen.

1. Jessie Zeidler:
    28 augustus 2018
    Klinkt nu al goed! Geniet ervan, je hebt het verdiend. Proost!
  2. Caroline:
    28 augustus 2018
    Wie is dat op de eerste foto🤪.....
    Nou het kan gaan beginnen ... heel heel heel veel reisplezier😘
  3. Henk:
    28 augustus 2018
    Zo te zien n mooie omgeving om te starten. Geniet ervan
  4. Hans en Berty:
    28 augustus 2018
    Ziet er idd heel relaxed uit. Geniet van de jungle, ben benieuwd naar jullie belevenissen
  5. Els:
    29 augustus 2018
    De eerste foto's zijn al heel mooi! En laat het bier goed smaken 😉
  6. Janneke:
    29 augustus 2018
    Wauw, zo gaaf dat jullie deze reis ondernemen! Ik kijk uit naar alle reiservaringen! In ieder geval veilig aankomen, en nu op avontuur!
    Veel liefs!