Naar Bukit Lawang.. Slapen met de apen

29 augustus 2018 - Bukit Lawang, Indonesië

Woensdag 29 augustus..

Op naar de jungle.
Wardi( onze privé chauffeur) staat al keurig te wachten op Hendrik en Lisette ;)

Een hele tour om vanaf het hotel naar centrum Medan te komen. Een file waar de A58 in de ochtend niks bij is.

Eerst even geld halen, dus Wardi parkeert ergens en wij naar de bank.
Als ik naar buiten kom sta ik met kracht aan een dicht portier  te trekken en al te vloeken dat de chauffeur de hort op is. Totdat Wardi vriendelijk de deur open doet van de auto ernaast.. Uh.. foutje maar allez.
Eerst gaan we naar de mooie grote moskee in Medan. Uiteraard moet ik een hoofddoek om en de schoenen moeten uit zodat we letterlijk op hete kolen ( zo voelt de grond op het plein) naar binnen gaan op een soort van breakdance moves.
Slimme Wardi heeft sokken aan..
Daarna naar het paleis van de Sultan, waar de familie nog steeds sober leeft.
Laatste stop voor Bukit Lawang is de kerk van Medan.
Een kleurrijke en bijzondere katholieke kerk die eruit ziet als een tempel met symbolieken van Christendom en Hindoeïsme, maar waar ook Arabische en Chinese teksten te vinden zijn.
Toppunt van verdraagzaamheid lijkt het wel!

Nog even lunchen en dan middels een giga slechte weg richting Bukit Lawang. Ik kan je zeggen, zo’n weg met zojuist een bord Gado Gado op is niet fijn.

De lunch heeft onderweg getwijfeld tussen mijn lichaam verlaten aan de bovenkant of de reguliere weg. Het is de reguliere weg geworden in versneld tempo.. 😜

Maar we zijn er dan toch. Leuk om de aapjes rondom ons heen te zien springen van boom naar boom.

Morgenvroeg gaan we vroeg op pad met Benji, onze gids. We hebben er zin in.

1. Dennis:
    29 augustus 2018
    Lekker hoor..
    En straks dit liedje zingen hè ;
    Jungle trek jungle trek in bukit lawang
    See the monkeys
    See the birds
    See orang utan
  2. Lisette:
    29 augustus 2018
    We zijn al aan t oefenen..😀
  3. Els:
    30 augustus 2018
    Wat ziet het er daar schoon uit en zo rustig lijkt het