Jungle trek

30 augustus 2018 - Bukit Lawang, Indonesië

Donderdag 30 augustus

’ Jungle trek, jungle trek in Bukit Lawang

See the monkeys, See the birds, and Oerang Oetan’.

Ja, Dennis. Ook wij moesten meezingen. En daarnaast ‘ Het is een nacht, die je normaal alleen enz enz.  Wat Guus meeuwis nu hier moet weet ik ook niet.

Na een warme nacht staan we om 6.30 uur klaar voor het ontbijt want om 7 uur gaan we de jungle in.

Samen met Benji , nog een stel en een 2e gids vertrekken we.

Bij de eerste klim komen we onze eerste aap al tegen, een Thomas Leaf aapje. We zijn al blij maar natuurlijk gaan we voor de oerang oetan.

We klimmen en dalen pittig en alleen de oerwoudgeluiden zijn al gaaf om te horen. Lianen, de immense bomen en overal geluid dus om ons heen.

Al vrij snel zien we de eerste oerang oetan. Ze zit wat hoog in de bomen dus het is wel lastig om haar te fotograferen, maar natuurlijk wel leuk om te zien.

De 2e gids gaat op pad om deze bijzondere apen te spotten en loodst ons daar dan naar toe.

Aan pad nr zoveel bij die boom.. krijgt Benji door.

Zo gaat dat.

Voor de gidsen dagelijkse kost maar voor ons natuurlijk niet te begrijpen dat zij de weg weten te vinden.

Na enige tijd zien we een moeder met een kleine baby en een wat groter jong.

En echt heel dichtbij. Moeder komt naar beneden om een lychee op te halen en ook het wat ouder jong laat zich van dichtbij zien.

Prachtige beesten!

Hoe bijzonder om ze te zien in hun natuurlijke habitat.

Na genoten te hebben van dit gezinnetje ( pa is al na 3 weken weer de hort op om andere wijfjes te imponeren en zich voort te planten) gaan we lunchen in het oerwoud. Rond 11 uur (!) wordt de nasi goreng met ei ‘ geserveerd’ met als toetje heerlijke lychees, verse ananas en passievruchten.

Terwijl wij zitten uit te buiken komt een Big Tail Makaak (die we gisterenavond zagen waren Long Tail Makaken) langs on te zien of hij iets kan scoren. Ook weer heel dichtbij dus foto’s alom.

Na de lunch ontdekten we weer Oerang Oetans én een groep Thomas Leaf apen die aan het spelen waren. We waanden ons in de speeltuin met overal die aapjes om ons heen. Echt gaaf.

Slagroom op de taart waren de Gibbons die we hoger in de bomen zagen slingeren. Deze apen zijn beduidend schuwer en het was ook moeilijk om ze vast te leggen op de gevoelige plaat.

Inmiddels was het 13 uur geweest en liepen we zo’n 7 uur in de jungle.

Tijd om terug te gaan naar de lodge.

We hebben echt een hike gehad die de moeite waard was.

Nu de jungle douche in ( onze koude douche buiten de kamer)

En het zweet van ons af spoelen.

Tijd voor een biertje.

Morgen weer verder de jungle in richting Tangkahan.

1. Ellen:
    30 augustus 2018
    Pietsie jaloezie en heimwee... geniet!